Oricare magazin virtual poate avea succes

Succesul unui magazin virtualAm observat in ultima vreme ca in mediul virtual este foarte la moda expresia, magazin virtual de succes si expresia magazin virtual fara succes. Eu personal nu sunt de acord cu folosirea acestor expresii ! Ce inseamna magazin virtual de succes si fara succes ? Un magazin virtual este o afacere care are caracteristicile ei individuale, exact ca orice afacere. Astfel, ar fi mai corect daca am spune ca exista magazine care sunt intretinute, de care se ocupa proprietarul lor respectiv exista magazine neglijate. Bineinteles cele din urma nu sunt profitabile, adica nu au succes.

Lansarea si intretinerea unei afaceri este intotdeauna un lucru mai greu. O afacere intotdeauna inseamna o provocare psihica si fizica mai abuziva. Oare o sa am clienti si luna viitoare ? Iar am lucrat toata saptamana pana seara tarziu, cand voi ajunge si eu sa-mi pot permite mai multi angajati ? Clientul iar cere prelungirea termenului de plata, ce sa fac cu acest client ? Acestea sunt doar cateva dintre aceste provocari care trebuiesc invinse. Deci, in concluzie putem spune ca un magazin virtual analizat in ansamblu, nu prea se individualizeaza de celelalte tipuri de afaceri. Si aceasta necesita perseverenta, rabdare, optimism, putere si vointa.

Vreau sa subliniez ca oricine poate trece cu usurinta peste orice obstacol care poate sa apara intr-o afacere, chiar si persoanele care sunt de o fire mai slaba. Exista doar cateva reguli simple care trebuiesc aplicate. Prima spune sa nu pierdem niciodata calmul. A doua regula presupune analiza situatiei negative in care am ajuns, identificarea factorilor care au generat evenimentele neplacute respectiv intemeierea pe cat posibil a unor actiuni cu ajutorul carora putem contracara partial sau in totalitate pierderile. Si nu in ultimul rand, este important ca din fiecare situatie negativa sa tragem concluziile necesare respectiv pe baza acestor concluzii trebuie sa ne reorganizam astfel incat data viitoare sa putem evita situatiile similare. Asta este secretul succesului, adica perseverenta, rabdare, optimism, putere si vointa.

Trebuie retinut si faptul ca in viata fiecarui afacerist apar mai des sau mai rar situatii neplacute. Astfel, este o abordare foarte gresita daca ne putem intrebari de forma urmatoare: De ce se intampla toate astea doar cu mine ?

In continuare haideti sa analizam si alte aspecte care sunt la fel de vitale in succesul unui magazin virtual. In primul rand, un magazin virtual trebuie astfel construit incat sa satisfaca in mod oportun toate cerintele clientilor. In al doilea rand un magazin virtual trebuie astfel promovat incat sa genereze profitul maxim posibil. Dintre aceste doua aspecte poate cel mai important sunt tehnicile de promovare, insa nu se poate neglija nici procesul de realizare site. Tehnicile de promovare pot fi impartite in doua categorii. Astfel, unele tehnici sunt incluse in mod direct, in interiorul magazinului in cadrul procesului de realizare site iar celelalte tehnici, asa numitele tehnici de optimizare off page se materializeaza sub alte forme, adica acestea din urma nu sunt incluse in mod direct, in interiorul magazinului. Tehnicile de optimizare off page pot fi puse in practica chiar si de catre proprietarul magazinului, insa vreau sa subliniez ca aplicarea acestora necesita putin timp liber respectiv necesita de asemenea stapanirea tehnicilor SEO. Insa acest lucru nu este prea greu, sub indrumarea unui expert de optimizare SEO, poate pune in practica orice aceste metode si tehnici de promovare.