Optimizare SEO, adica jocul cuvintelor

Jocul cuvintelorAsa cum spune si titlul acestui articol, intreaga activitate de optimizare SEO poate fi interpretata ca fiind un joc al cuvintelor. Cuvintele cheie joaca un rol extrem de important in cadrul activitatii de optimizare. Paianjenii google verifica site-urile respectiv cu ocazia acestor verificari, printre altele ele evalueaza si cuvintele cheie. Daca in interiorul unui site, cuvintele cheie sunt configurate corect respectiv daca si celalalte aspecte ale site-ului se conformeaza normelor de optimizare SEO, atunci in mod sigur nu vor lipsi nici rezultatele bune google. Sunt situatii in cadrul procesului de optimizare cand acestea sunt grupate in expresii cheie, insa este indicat ca in expresii sa nu folosim mai mult decat trei cuvinte. Cu aceste componente de optimizare site ne putem intalni in doua locuri: in interiorul continutului respectiv intr-un alt loc care este cunoscut si sub numele de meta keywords. In continuare am sa va dau explicatii doar despre cele din interiorul continutului iar elementul meta keywords va fi dezbatut in cadrul unui alt articol.

Astfel, in interiorul continutului ele pot fi regasite in titlurile meniurilor, in sloganuri, in diferite linkuri ale website-ului dar in mod preponderent ele sunt incluse in articole sau in texte mai lungi. Densitatea lor este un factor vital. Conform instructiunilor de optimizare SEO, densitatea lor trebuie sa fie intre 2% - 7%. Daca, de exemplu avem un text care contine 500 de cuvinte iar in acest text vom folosii de 10 ori cuvantul optimizare ca si cuvant cheie, atunci densitatea va fi exact 2%.

Indicatiile de optimizare SEO recomanda ca in interiorul unui articol sa folosim aceste unelte de optimizare in propozitii alternante. Haideti sa presupunem ca dorim sa optimizam un text pe urmatoarele doua expresii: anvelope de iarna si anvelope de vara. In acest caz putem scrie de exemplu propozitii alternante de forma urmatoare: Conform reglementarilor in vigoare autovehiculele nu pot circula in timpul iernii fara anvelope de iarna. Insa dupa trecerea iernii proprietarii de autovehicule prefera sa schimbe aceste anvelope cu anvelope de vara pentru ca acestea din urma vor conferii un grad de securitate mai mare in timpul verii. Dar nu este gresit nici daca intre aceste propozitii altenante se include una sau doua propozitii care nu contin elemente de promovare site. Textele trebuie alcatuite in asa fel incat expresiile cheie sa fie incluse in fiecare paragraf, nu este un lucru indicat sa fie incluse intr-o singura propozitie sau intr-un singur alineat. De asemenea, ele trebuie sa reflecte continutul la care se refera. Deci, daca de exemplu vom scrie un comunicat online despre web design si vom include in acest articol cuvantul masina ca si cuvant cheie, va fi un lucru gresit. Vreau sa subliniez ca nu este un lucru util din punct de vedere SEO daca se incearca optimizarea unui articol pe trei sau mai multe cuvinte. Este recomandat unu. Eventual doi astfel de termeni.

Unii experti de optimizare SEO sustin ca includerea acestor elemente SEO in interiorul textelor sub forma bolduita, poate sa aiba efecte mult mai benefice pentru ca paianjenii google le pot observa mult mai bine. Da, se poate si asa nu este un lucru gresit, insa trebuie retinut ca aceasta practica in sine, nu este de ajuns pentru a ridica un website in clasamentul google. Astfel eu recomand bolduirea doar daca consideram ca nu distruge aspectul paginii.

O alta regula de optimizare cere ca cuvintele care sunt plasate in fata respectiv dupa cuvantul cheie sa fie inlocuite cat se poate de frecvent. De exemplu daca dorim sa optimizam un text pe cuvantul oras atunci nu ar fi corect daca am folosii in interiorul textului, intotdeauna expresia, acest oras minunat. Trebuie sa avem grija ca componentul acest si minunat sa fie inlocuit cat se poate de frecvent. In incheiere vreau sa atrag atentia asupra faptului ca aceste cuvinte trebuiesc folosite astfel incat sa nu deruteze caracterul informational, valoarea si relevanta articolelor. Sa nu uitam niciodata ca compunerile noastre se adreseaza atat paianjenilor cat si cititorilor umani.